Syberia 2 Oyun Bilgisi

Tren İstasyonu

İlk demonun ardından arkanızdaki kapıdan girip Hans ile konuşun. Geri dönün, trenden çıkın ve geriye doğru gidip Oscar ile konuşun. Lokomotifin önünde bir vana ve kol göreceksiniz. Vanayı çevirin ve kolu itin. Tekrar Oscar ile konuşup geri dönün. Sağ tarafta kömür yüklemek için kullanacağımız makineyi göreceksiniz, ama çalışmıyor. Sağdaki markete girin. Satıcı ile konuşun, çıkıp ileri doğru gidin. Demir kapı kilitli. Markete dönüp satıcıya anahtarı sorun. Bilmediğini söyleyecek. Sağdaki kırık şeker makinesini inceleyin. Küçük anahtarı alın. Makinenin altındaki numaraya telefon edip bilgi alabilirsiniz. Girişteki şeker makinelerini inceleyin. Anahtarı kullanıp en sağdakini açın ve bozuk paraları alın. Soldaki makinede beşinci parayı kullanıp şekerleri alın. Ortadaki makinede ise ikinci parayı kullanıp balık şekerlerini alın. Sağdaki makine sıkışmış, boşuna uğraşmayın. Dükkandan çıkıp hemen yanınızdaki kömür yükleme makinesine ilerleyin. Aşağıdaki küçük kızla konuşun, adının Malka olduğunu söylüyor. Bu kız size çok yardım edecek. Malka’ya şekerleri atıp anahtarı alın. İlerideki demir kapıyı anahtarla açıp aşağı inin.

İlerleyin ve Malka ile konuşun. Size Cirkos’a gitmenizi söyleyecek. Sağdaki dükkan Cirkos’un yeri. Mr. Cirkos’la konuşun. Metal atları inceleyin, atlar çalışmıyor. Mr. Cirkos’la atlar hakkında konuşup buradan çıkın. Malka’nın yanına geldiğinizde soldan gidin. Jeneratörü çalıştırmak için benzin lazım. Boş bidonu alın. Geri dönüp ileri doğru gidin. Barakaları takip edin. Bir kapı göreceksiniz. Kapıyı çalıp adamdan benzin isteyin. Tüm konular hakkında konuşun. Kapıyı yüzünüze kapatıyor. İleri doğru devam ettiğinizde, barakaya yapıştırılmış afişi göreceksiniz. Afişi inceleyin ve yırtıp içeri girin. Kafesteki köpeği serbest bırakın. Adam köpeğin peşinden koşacak. Benzini alıp adamı uyandırın. Dışarı çıktığınızda ileri doğru devam edin ve tahta köprüye gelin. Köprünün başındaki kutuyu inceleyin. Bunun için jeton lazım. Soğuk yüzünden daha fazla ilerleyemiyorsunuz. Geri dönüp jeneratöre gidin ve benzini kullanıp çalıştırın. Yukarı çıkın, kömür yükleme makinesini çalıştırıp trene kömür yükleyin. Oscar gelip Hans’ın gittiğini söyleyecek. Aşağı inin ve Cirkos’a girin. Hans hastalanacak.

Trenden çıkıp sağdaki markete girin. Satıcı ile konuşup yardım isteyin. Size üst katı açacak. Üst kattaki giysileri alın. Aşağı inip Malka ile konuşun. Size jeton verecek. İleri gidip tahta köprüye ulaşın. Buradaki kutuda jetonu kullanıp “shroud”u alın. Trene geri dönüp “shroud”u Hans’ın yüzünde kullanın. Trenden çıkmadan önce tuvalete girip kışlık kıyafetlerinizi giyin. Aşağı inip ilerleyin ve tahta köprüyü geçip asansöre gelin. Hans’ı iyileştirmek için manastırdan yardım alacağız, ancak yukarıdaki rahip bizi görünce asansörü çalıştırmıyor. Az ilerdeki rahiple uzun uzun konuşun, kuşlara meraklı olduğunu öğreniyoruz. Trene geri dönüp markete girin. Satıcıdan düdükleri alıp rahibin yanına gidin. Düdükleri ona verin. Uzaklaşınca taşların üstündeki cübbelerden birini alıp giyin. Artık asansördeki zili çalıp yukarı çıkabiliriz.

Manastır

Yukarı çıktığımızda soldaki makineyi daha sonra mum yapmak için kullanacağız. İlerleyin ve meydana gelin, üstteki kapıdan girin. Burayı baş rahip odası diye adlandıracağız. Baş rahiple konuşup yardım isteyin. Şimdilik bize yardım edecek ve Hans’ı bakıma alacaklar.

İçeri girip Hans ile konuşun. Dışarı çıkın ve az evvel kapıyı dinleyen rahiple konuşun. Size “Scroll” ve “Glass Mamoth” verecek. İlerleyin ve kovanın yanındaki fırçayı alın. Dışarı çıktığınızda gidebileceğiniz dört ayrı yol olduğunu göreceksiniz. En sol taraf mezarlık, ortadaki kapı toplantı odası, sağ tarafsa Hans’ın bulunduğu odaya gidiyor. Aşağı kısımsa asansör ve baş rahip odasına giden kısım. Önce aşağı gidin ve asansöre doğru ilerleyin. Yoldaki el arabasını inceleyin ve bahçe makasını alın. Geri dönüp mezarlığa gidin. Sağ tarafa doğru gittiğimizde bir mezar göreceksiniz. Taşı inceleyip bahçe makasını taşı saran otlar üzerinde kullanın ve otları alın. Geri dönüp asansöre gidin ve sağdaki makineye bakın. Önünüzde duran kibriti almayı unutmayın. Otları kazana koyun, soldaki kolu çekin. Kapağı açıp oradaki fitili içine koyun. Kalıbı kapatıp musluğu açın. Hazırladığımız mumu alın. Bunu Hans’ı iyileştirmek için kullanacağız.

Baş rahip odasına gidin. İçeri girdiğinizde sağda demir kapı göreceksiniz, ancak kapı kilitli. İlerleyin ve solda duvardaki resme bakın. Fırçayı duvar üzerinde kullanın. Ortaya çıkan işaretleri aklınızda tutun. Baş rahip ile konuşup geri dönün. Dışarı çıktığınızda toplantı odası dediğimiz ortadaki kapıdan girin. Alt kata inin ve sağdaki demir çubuğu alın. Mumları baş rahip odasındaki resimde çıkardığımız işaretlerdeki gibi yakacağız. Yani en üsttekini saatin 12 gösteren yeri gibi düşünürsek. 12, 3, 4, 8 ve 9 numaralı mumları yakın. Mumları yakınca en üst katta pencere açılacak. Manzaranın güzelliğine dalıp gidebilirsiniz. Pencereye rahipten aldığımız “Glass Mammath”u yerleştirin. Ardından en alttan başlayarak saat yönünde kapakları itin. Karşıda bir mamut resmi oluşacak. Oluşan resmin önündeki kapağa gidip ortasına basın. Açılan gizli kapıdan kitabı ve “Youkol Relic”i alın. Kitapta bir çok ipucu yer almakta, incelemekte fayda var. Hans’ın yanına dönün ve masaya “Youkol Relic”i koyun. Mumu yerleştirip kibritle yakın. Hans iyileşti ancak biraz zamana ihtiyacı var. Baş rahip odasına gidin. Rahip yerinde yok. İçeri girip anahtarı alın. Girişteki demir kapıyı açın ve ipi çekerek çanı çalın. Rahipler gidecek. Mezarlığa gidip tabutu itekleyin. Hans’ın yanına dönün. Kendini iyi hissediyor. Güzel bir demonun ardından tekrar tren garındayız.

Trenin Kaçışı

Hans ile konuşup çarkı alın. Aşağı inip Cirkos’a girin. Mr. Cirkos köpeği eğitmeye çalışıyor, pek başarılı değil. Onunla konuşun ve köpeğin adının Youki olduğunu söyleyin. Mekanik atlara bakın ve çarkı yerleştirin. Burada yapmamız gereken doğru sırayı bulmak. Çarkı döndürerek ibrenin dördüncü seviyeye gelmesini sağlayın. Boruların giriş sırasına göre adlandırıyoruz. Birinci boru orta, ikinci boru sağ, üçüncü boru sol, dördüncü boru sağ deliğe gelecek şekilde sıralayın ve çarkı döndürün. Treni kaçırdık, üzülmeyin.

Hemen yanınızdaki kolu çekin ve araca binin. Çok fazla gidemiyoruz çünkü aracı çalıştıracak bir güce ihtiyacımız var. Aşağı inip ilerleyin. Benzin istediğimiz yerin kapısı açık. İçeri girip Youki’ye daha önce aldığımız balık şeklindeki şekerleri verin. Masanın üstündeki gazeteye göz atabilirsiniz. Yukarı çıkıp araca binin ve treni takibe başlayın.

Dağ Yolu

Kazanın ardından patikadan ilerliyoruz. Yol üstünde taşların arasında bir balık var ama donmuş, alamıyoruz. İlerleyip ağacı kemiren kunduzu bulun. Youki sakinleşmiyor. Sol taraftan gidip taşın önündeki çalıları alın. Geri dönüp donmuş balığın yanına gelin ve otları taşın altına koyun. Kibritle yakıp buzu eritin. Balığı alıp Youki’ye verin ve onu ağaçtan uzaklaştırın. Ağaç suya devrilmiş, karşıya geçebiliriz. İlerleyince yıkılmış bir köprü bulacaksınız. Sağdan gidip eve ulaştığınızda telefon çalacak, arayan anneniz. Eve girin ve şöminenin üstündeki matruşkayı, baltayı ve balık kitabını alın. Mutfaktan balık sepetini alın ve arka kapıdan çıkın. Oltayı kullanın, yerdeki iğnelerden en üstten sağdaki, küçük yeşil olanı kullanın. Bunu balık kitabını okuyarak öğreniyoruz. Oltayı en sağ tarafa atıp turuncu somonu yakalayın. Geri dönüp evden çıkmak istediğimizde bir sorunla karşılaşıyoruz. Soldaki pencereyi açıp balığı ayıya atın. Ayı uzaklaştıktan sonra evden çıkın ve yıkık köprüye gelin. Baltayı köprüde kullanıp aldığınız ipi ağaca atın ve karşıya geçin.
İlerleyip yokuşu çıkın. Trenimizi kaçıranların bizimle uğraştığını görüyoruz. Baltayı duvara saplayıp tırmanmaya başlayın. Burada gidemediğimiz noktada sağa ya da sola dönüp yukarı çıkmaya çalışıyoruz. Sağa ya da sola gidemediğiniz yerde bir miktar aşağı inin. İzleyeceğiniz yol sağ, sol, orta ve sağ olacak. Yukarı ulaştığınızda ilerleyin ve yol ayrımına gelin. Bunlardan sol yol uçak enkazına, gerideki yol ise telsize gidiyor. Diğer yollar çıkmaz. Uçak enkazına gidin. Pilot ağaçta uyumuş. Kontrol paneline bakın. Birkaç düğme işe yarıyor. Gücü açıp aynı renkli düğmeleri açık ve diğer renktekileri kapalı yaptığımızda 03 ve 28 frekans numaralarını öğreniyoruz. Geri dönüp telsize gidin. Telsizi açıp üstteki kısma 0328 yazıp mikrofona basın. Pilot (Adı Boris ve eski bir dostumuz) uyanıyor. Uçağa gitmeden önce, merdivenlerden çıkıp telsiz antenini B konumuna getiriyoruz. Aşağıdaki telsizin yanından radarı okuduğumuzda trenin koordinatlarının 80 20 olduğunu öğreniyoruz. Uçağa geri dönün ve Boris ile konuşun. Kontrol paneline koordinatları girmenizi isteyecek. Sağdaki kısma 80 20 yazıp tuşa basın ve uçuşa hazır olun.
Yere indiğimizde sağdan gidin. Kar üzerindeki demiri çekip Oscar’ı kurtarın. Onunla konuşun, hareket etmekte güçlük çekiyor. Sağa gidip vagona çıkın. Yatağın yanındaki planları alın. İleride yerdeki yağdanlığı alın. Geri dönerken ortada müzik kutusunun altındaki kapağı göreceksiniz. Oscar’a yağdanlığı verin. Vagona binin, ancak tren hareket edemiyor. Oscar’ın yanına kontrol paneline çıkın ve onunla konuşun. Vagona geri dönüp müzik kutusunun yanına gelin. Oscar’a telefon ettiğinizde size kapağı açacak. Yapmanız gereken çubukları bir aşağı bir yukarı hale getirmek. Vagondan kurtulunca yolumuza devam ediyoruz.

Youkol Şehri

Youkol şehrine geldiğimizde Oscar ile konuşup trenden inin. İlerleyip soldan gidin. Igor’u bulup konuşun. Geri dönüp düz ilerleyin ve Youkol şehrinin girişini bulun. Buzdan dolayı yukarı çıkamıyoruz. Sağdaki kar aracının çantasından “Gauze Blanket”i alın ve soldaki heykelin ağzına koyun. Geri dönüp Igor’la konuşun, gittikten sonra girişte çivili ayakkabıları göreceksiniz. Yukarı çıktığımızda Igor’un kardeşi yine bizimle uğraşıyor. Konuşmak faydasız. Oscar’a telefon edin. Adam arkasını döndüğünde soldaki kızağa bakın. Kemiği alıp ipi kesin.
Aşağı düştüğümüzü izledikten sonra dışarı çıkıp Youkol’la konuşun. Bu bölüm biraz karışık gibi gözükse de kısa sürede hangi yolun nereye gittiğini öğreneceksiniz. Hemen sağınızdaki kutudan kemiği alın. Sağa doğru gidin, davulların olduğu kısmı unutmayın, Hans’ı burada tutuyorlar. Oradaki baykuş sanki bizi takip ediyor. Tekrar sağa gidip buzların arasındaki lastiği alın. İleri gidip su tulumbasına bakın. Testiyi ve solda yerde duran tıpayı alın. Testiyi öndeki kancaya takıp kolu çevirin ve su doldurup testiyi alın. Aşağı bakan kısımdan giderek Youki’nin bulunduğu yere gelin. Ön tarafındaki kapıya bakın ve kılçığı alın. Geldiğimiz yerden geri dönün, su tulumbasından sağa gidin ve davulların yanına gelin. Sapanı kullanarak çarkların üstündeki sarkıtı düşürüp davulları durdurun. İçeri girip Hans’ı buluyoruz. Sağdaki rafa bakın ve maskeyi alın. Büyücü ile konuşun, Hans’ı iyileştirmek için bir meyveye ihtiyacı olduğunu söylüyor. Odanın solundan girip masadaki “Prayer Wheel”i alın. Buradan çıkın ve sürekli sola gidin. Kemik köprüden geçip rayların altından gidin ve sağdaki meşale yanan mağaraya gidin. Mağaraya girip soldan gidin.

Oyunun en eğlenceli kısmı burası. Karşıdaki deliklere bakın. Deliklerden en alttan sağdakine tıpayı yerleştirin. Ekrandan çıkıp sağdaki çubuğa bakın ve “Prayer Wheel”i takıp çevirin. Baykuş gelecek ve fare korkup delikten içeri girecek. Tekrar deliklere bakıp tıpayı alın ve farenin karşıya geçmesi için önündeki (ortada, soldan ikinci) deliği tıkayın. Tekrar tıpayı alıp farenin yanındaki deliği (ortada, soldaki) tıkayın. En üstten soldaki delikten suyu dökün. Fare yukarı çıktığında meyveleri alacak. Üstten sağdaki deliğe kılçığı atın ve yere düşen meyveleri alın. Hans’ın yanına gidip büyücüye meyveleri verin ve uykuya dalın.

Rüya

İleri doğru gidin ve yerdeki “Mammouth Doll”u alın. Geri dönüp yolu takip edin. Kayığı ve köprüyü geçip ormandan aşağı inin. Hans’ın kardeşi Anna ile konuşup ilerleyin. Köprüyü geçip şehre ulaşın ve ileri doğru gidin. Sağdaki kapıdan bahçeye girin. Yolların ayrıldığı noktada, soldan gidip eve ulaşın. Koridordaki saat çalışmıyor. Üst kattaki kapı kilitli. Sağdaki kapıdan girip Hans’ın babası ile konuşun. Saat 07:15’de işe gitmesi gerekiyor. Geri dönüp merdivenin başındaki saate bakın. Saati çalıştırmamız gerek, bunun için önce yukarı bakıp saatin 02:45’de durmuş olduğunu görüyoruz. Roma rakamlarının bulunduğu kısmın yanındaki tuşlardan sağdaki yarım, soldaki çeyrek ilerletiyor. Roma rakamlarını 02:45’e ayarlayıp sağ üstteki kuklaya ve sonra soldaki kuklaya basın. Ardından en alttaki kadrana basıp saati çalıştırın. Roma rakamlarını 07:15’e getirip alttaki iplerden sağdakini çekin ve saat dönmeye başlayınca üstte, ortada bulunan zile basın. Saat çalmaya başlayınca Hans’ın babası gidecek ve anahtarı masaya bırakacak. Anahtarı alıp üst kata çıkın ve kapıyı açıp Hans’a “Mammouth Doll”u verin. Konuşmanın ardından masadaki kalbe bakın ve bölümü bitirin.

Oscar’ın Ölümü

Uyandığınızda dışarı çıkın ve Youki’nin bulunduğu yere gidin. Buradan yukarıdaki yoldan gidip devam edin. Rayları takip edip iki Youkol ile konuşmaya çalışın. Trene dönün ve öndeki kancayı trene takmaya çalışın, başaramıyoruz. Trene binip Oscar ile konuşun. Ona maskeyi verin ve geri dönüp yoldaki iki Youkol ile tekrar konuşun, size yardım edip kancayı trene takacaklar. Trene gidip kancayı kullanarak ipi sıkılaştırın. İçeri girip ilerleyin ve merdivenlerden yukarı çıkın. Ortadan gidip kollara bakın ve sağdaki kolu kullanıp treni içeri çekin. Geri dönüp sağdan gidin ve merdivenden aşağı inip köprüyü geçin. Trenin yanına çıkıp Oscar ile konuşun. Büyücünün evine gidip Oscar’ın kalbine bakın. Kalbin üstündeki tuşları tıpkı bir saatin rakamları gibi düşünün. 7 ve 15 yapar gibi bastığımızda açılacak. Bu aşamada ortadaki çubukların takip ettiği dört tuşa basıp çıkan anahtarı alın. Oscar’ın öldüğü demoyu seyrettikten sonra trene dönün.

Gemi

Trene çıkıp kontrol paneline bakın ve anahtarı yerleştirin. Sağ üstteki ve sol üstteki kolu yukarı çekip ortada, en sağda duran düğmeye basın. Kömürü aldıktan sonra sağ üstteki kolu aşağı, sol üstteki kolu yukarı çekip ortada, sağdaki düğmelerden ikincisine basın ve kömürü boşaltın. En sol alttaki vanayı çevirip kazanı yakın. Orta soldaki düğmeye basıp trenin önündeki mekanizmayı hareket ettirin. Son olarak da soldaki vanayı çevirin.

Gemi buzdan kurtulunca aşağı inip sağdan gittiğimizde gemiye bineceğimiz yeri görebilirsiniz. Zaten oradaki Youko işaret ediyor. Kemik köprüyü geçip yukarı gidin ve Youko ile konuşun. Gemiye binmeden önce Hans ile konuşun, Youki’yi almanız gerekiyor. Kemik köprüyü geçip aşağı gidin ve su tulumbasından tekrar aşağı inip Youki’yi bulun. Öndeki kapıya bakıp bağı çözün ve gemiye geri dönün. Yolculuğa hazırız artık.

Penguenler

Aşağı inip ilerleyin, dev kemiklerin ordan yukarı gidin ve yerdeki kemik parçasını alın. İlerleyip çapayı bulduğunuzda kemik parçasını çapada kullanın. Igor’un kardeşi yine peşimizde. Gemiye geri dönemiyoruz. Biraz daha ilerleyin ve penguenlerin oradan sol tarafa gidin. Yumurtalara bakın ve uzun süredir yanımızda taşıdığımız matruşkayı yumurtaların yanına koyun. İleride bir grup penguen yanımıza gelecek. İleri gidip buz parçasına çıkın, kırılınca kemiği çatlakta kullanın. Gemiye bindiğimizde sağdaki fıçıyı kullanın. Kapıdan geçip soldaki merdivenden yukarı çıkın. Oradaki “Ivory Hook”u alıp geri dönün. Kapıdan geçin ve fıçıya çıkın. “Ivory Hook”u yerine takın ve ipi çözüp aşağı inin. Fıçının solundaki kolu çekip sorunlardan kurtulun. Dostumuz artık bizimle uğraşamayacak çünkü penguenlere yem oluyor.

Syberia

Karaya çıktığımızda sağdan gidip yukarı çıkın. Adama dokunup Youkol madalyonunu alın. Geri dönüp soldan gidin. Merdivenleri indiğinizde öndeki kutunun üstünde duran üç taşı alın. İleri gidin ve sağdaki otların arasındaki taşı ve otu alın. Kapıya gelip Hans ile konuşun. Kapının mekanizmasını aşağı indirin ve gemiye geri dönün. Aldığınız otu Youki’de kullanıp uyandırın. Gemideki kapıdan geçip ilerideki duvarda duran resimlere bakın. Sağdaki resimde en üstteki mamut resminin karşısındaki işaretler işimize yarayacak. Gemiden inip Hans’ın yanına dönün. Youki kapıyı açtığında merdivenlerden çıkın ve son bulmacamızı bulun.

İlk aşamada buradaki daireye bakın. Sağ üstteki taşı alıp, elimizdeki taşları eksik yerlere koyacağız. Bunun için madalyona bakmaya, kullanmaya gerek yok. Zaten kırık parçalarına bakarak kısa sürede yerlerine koyabilirsiniz. Tüm parçaları yerine koyunca yanındaki kolu çekip kumu dökün ve ortaya çıkan anahtarı alın. İkinci aşamada bir boru var ve bunu çalıştırmanız gerekiyor. Hans’ın yanından karşıya geçin ve borunun yanına gelin. Burası üç parçadan oluşuyor. Soldaki kısım delikler, ortada işaretler ve sağda çevirmemiz gereken bir vana. Önce ortaya bakın ve anahtarı en alta takıp işaretleri ortaya çıkarın. Anahtarı alıp doğru deliğe takmanız gerekiyor. Buradaki mantık bir önceki kısımda kumun döküldüğü işaretin, Youko madalyonundaki karşılığı olan simgeye anahtarı yerleştirmek. Yani en altta soldan ikinci deliğe anahtarı yerleştirin ve sağdaki vanayı çevirin. En soldaki deliklere bakın. Buradaki sıra da gemide gördüğümüz mamut resminin karşısındaki işaretler. Yıldız yerine açık, nokta yerine yarım ve boşluk yerine de kapalı kullanacağız. Doğru sıralama şu şekilde olmalı: Sağ üst, sol üst, sağ alt açık; orta üst ve sol alt yarı açık; orta alt kapalı.

Hepsi bu Kadarcık🙂 Syberia 2 Oyun çözümünü sizlerle paylaştık.
Not: Çeşitli kaynaklardan alıntı bir yazıdır. Problem teşkil etmeyeceğini zannediyorum.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: